20 Haziran 2008

Dikkat Çekenler : Kanat Bekleri

Kalecilerin ardından devam edelim, turnuvada bir çok bek var yıldızlaşanlardan 5'i aşağıda:

1) Philipp Lahm

Grup maçları boyunca karşısında oynayanlara acıdık. Defansta yaptığı yerinde hamleler, mühtiş hızıyla ileri verdiği destekle hayran bıraktı.

2) Jose Bosingwa

Chelsea'ye transferi sonrası fiyatını çok fazla bulmuştum. Şimdi baktığımda az bile diyorum. O da Lahm gibi hem defansta hem ofansta büyük işler yaptı. Enerjisi bitmedi hiç.

3) Yuri Zhirkov

Normalde 3-5-2'nin solunda oynayan bir oyuncu ama sistem değişince beke geçti ve önünde ona destek veren olmamasına rağmen kanadı tek başına adam etti. Yaptığı asistlerle hücuma katkısı çok büyüktü.

4) Fabio Grosso

Hollanda'ya karşı sahada değildi. Kalan 2 maçta ise aksıyan, yavaş ilerleyen İtalya hücumlarına ilaç gibi geldi. Onun getirdiği canlılık sayesinde çeyrek final oynayacak İtalyanlar. Girdiği ters kademelerle kurtardığı pozisyonları ise söylemiyorum bile!

5) Giovanni Van Bronckhorst

Son turnuvasını yaşayangiller familyasının üyelerinden biri. Hollanda'nın defansı zayıf demiştim turnuvadan önce, sağolsun yedirdi bana sözümü. Defanstaki katkısının üzerine kontraatak organizasyonlarındaki rolüyle gıpta ettirdi.

Bu isimler dışında Hırvatistan'dan Pranjic ve Corluka ve İspanya'dan Capdevilla'da dikkat çeken isimlerdendiler.

Bu yazıyı okuyan bunları da okudu.



Hiç yorum yok: