14 Mart 2008

Gianfranco Zola


Fenerbahçe'ye Chelsea çıkmasından, ve hastalığın vücudumu terkinden kelli 90'lar serisine bir Chelsea efsanesiyle devam edelim.

Chelsea efsanesi dedim ama kariyerinin başlarına iyice bir bakmak gerekir, zira Zola'yı efsane yapan faktör buradadır. Kariyerinin başlarında -23 yaşında- Napoli'ye transfer oldu. Napoli'de o zamanlar Zola'nın herşeyi ondan öğrendim dediği adam vardı; Diego Armando Maradona. Kendi sözleriyle yazayım: "Herşeyi Diego'dan öğrendim. Antremanlarda hep onu gözledim ve onun gibi frikik atmaya çalıştım." Ustası Maradona ile birlikte o sezon Napoli'ye 2. ve son Serie A şampiyonluğunu tattırdı Zola.

4 sene Napoli için oynadıktan sonra başka bir İtalyan takımı Parma'ya transfer oldu. Parma'da Juventus'un eski futbolcusu Dino Baggio ile beraber Uefa Kupası'nı kaldırdılar. Fakat Ancelotti'nin şahane menajerliği sonucu -işime yaramaz diye satılmasına izin verdi.- £4.5m muayyen bedelle Chelsea oyuncusu oldu.

Zola böylece 30 yaşında kariyerinde yeni bir sayfa açmış oldu. Takip eden 7 sezon boyunca Chelsea adına muhteşem maçlar çıkardı. Chelsea ilk kez onun döneminde şampiyonlar ligine çıktı (Çıktığı ilk sene 5 atmışlardı bize ama Uefa Kupasından dolayı sesimi çıkarmıyorum). Chelsea henüz değerleri olan bir klupken oradaydı Zola ve Chelsea'nin en değerli parçasıydı.

Chelsea'de giydiği 25 numaralı forma emekli edildi. Bu Chelsea tarihinde bir ilktir. Ayrıca Chelsea'nin gelmiş geçmiş en iyi oyuncusu seçildi.

Zola'nın oyununu kelimelerle anlatmak pek kolay değil aslında. Zola, şimdilerde sahalarda pek de görünmeyen tipte oynardı, Maradona gibi Laudrup gibi... Büyüleyici bir oyuncuydu, futbolu daha çok sanat gibi gösterdi bize Zola.

Bu yazıyı okuyan bunları da okudu.



Hiç yorum yok: