29 Şubat 2008

Türk futbolunda Fanatizm'in tanımı

alisamiyen.net sitesi yazarlarından Burak SAN "Güdümlü Görsel ve Yazılı Medyanın Saçma Tangosu" başlıklı mükemmel tespitlerden oluşan bir yazı yazmış. Yazının tamamını okumalısınız mutlaka ama ben yazının esas çarpıcı olan kısmına değineceğim...

16 Şubat 2002 tarihinde oynanan Fenerbahçe - Galatasaray maçında (bkz: 16 şubat 2002 fenerbahçe galatasaray derbisi) Ali AYDIN'ın Galatasaraylı futbolculara çıkardığı dört kırmızı kart ile akıllara kazanan maç sonrası Spor Yazarlarından bir kısmının yazdıklarıyla 27 Şubat 2008 tarihinde oynanan Galatasaray - Fenerbahçe maçında (bkz: 27 subat 2008 galatasaray fenerbahce maci) Cüneyt ÇAKIR'ın çıkardığı dört kırmızı kart sonrası yine aynı Spor Yazarlarının yazdıklarını karşılaştırmış. Yorumlara bakınca Takım fanatizminin ne boyutlarda olduğunu görmek ve bunu bir tanım olarak tespit etmek son derece doğal.

Şimdi yorumlara bakalım...

Gürcan Bilgiç

16 Şubat 2002, Milliyet

"Önce Emre’nin, sonrasında Batista ve Hasan Şaş’ın ve üç dakika geçmeden kaptan Bülent’in kırmızı kart görmeleri bir teslimin kağıda dökülmüş hali oldu. İlk yarıda takdir haklarını Galatasaray’dan yana kullanıp, eleştiri alan Ali Aydın’ın maç boyunca verdiği en doğru kararlar bunlardı."

27 Şubat 2008, Sabah

"Ama bu maçın sonrasında "Hak ettim" veya "Doğru yaptım" diyen varsa utanmalıdır. Cüneyt Çakır'ı ve kararlarıyla vardığı sonucun peşini bırakmayacağız."


Ömer Üründül

16 Şubat 2002, Milliyet

"Hakem Ali Aydın, mükemmel bir yönetim gösterdi. Son derece cesurdu. Büyük seyirci baskısına rağmen objektiflikten sapmadı. Gösterdiği 4 kırmızı kart da tartışılmayacak kadar doğruydu."

27 Şubat 2008, Sabah

"Hakem Cüneyt Çakır için sadece şunu söylemek istiyorum. Avrupa'daki zorluk derecesi yüksek bir maçı bu tarz yönetse hakemlik hayatı ebediyen biterdi."

Ercan Saatçi

16 Şubat 2002, Hürriyet

"Bu arada Erman Toroğlu'nun dediği çıktı. Hakem Ali Aydın cesurca kartlarını çıkardı. Ufak tefek hatalarına rağmen bence yüzyılın maçına yakışır bir yönetim sergiledi. G.Saraylı futbolculara kırmızı kart gösterdiğinden dolayı değil, cesaretinden dolayı kendisini kutlarım."

27 Şubat 2008, Hürriyet

"MAÇI anlatmak isterdim. Güzel bir hareketi, golü. İnanın çok isterdim. Ama elinizi vicdanınıza götürün. Dünkü maçın konuşalacak nesini bıraktı hakem. Kendi çaldı, kendi oynadı."

Can Bartu

16 Şubat 2002, Sabah

"Hakeme bayıldım."

27 Şubat 2008, Hürriyet

"Aslında bir derbide oyuncu atmak bu kadar da kolay değil."


Bu yazıları yazanların aynı insanlar olduklarına inanmak gerçekten güç değil mi? Fanatizm insanın gözlerini malesef kör ediyor.

Yazının tamamını buradan okumalısınız :

Güdümlü Görsel ve Yazılı Medyanın Saçma Tangosu

Bu yazıyı okuyan bunları da okudu.



Hiç yorum yok: